12 Kasım 2013 Salı

Girişimcilik Üzerine (1)

Girişimcilik Üzerine (1)

Girişimci;ticaret, sanayi gibi alanlarda sermaye koyarak bir işi yapmaya girişen, kar amacıyla riski üzerine alan kişidir.

Girişimcilik; girişimcinin yaptığı iştir.

Sözlüklerde yukarıdaki şekilde tanımlanır girişimcilik. Evet, doğru bir tanımlama. Ben ise şöyle görüyorum ;  risk alıp ,para ortaya koyup, kar amacı güden kişinin yaptığı girişimci olmak için yaptığı girişimdir. Biraz karışık oldu.

Yani girişimciliğin temel taşı ise insanın kişiliğidir. Yani bu öğretilen bir şey değildir. Okumak ile zekayla ( kime ve neye göre zeka, bu da ayrı tabi ) alakası yoktur. Bu bir karakter işidir. Benim param var, gittim bir fabrika kurdum, amacım da kar etmek. Aferin bana yani…

Ee sonunda, fabrika iflas etti. Ben de hükümetin politikasını, dünya üzerinde var olan ekonomik krizi, işini yapmayan çalışanımı, bana kazık atan müşterimi ,vs. vs. suçlar dururum. Ne de olsa girişimciyim, ben suçlu olacak değilim ya.

Ama sorun aslında girişimci olmak için sizde var olan karakter yapınızın girişimci olup olmamaya uygunluğunda.

Bugün Anadolu’nun bir çok şehrinde, şehrin ticaretini yönetenlerin, yani bu işlerin ağababaların geçmişine şöyle bir bakın. Bunların % 75’inin 20 sene önce orta halli üreticiler, tüccarlar ya da işçiler olduklarını görebilirsiniz. (s.b)Çok zengin aile vardır, bir bakarsın ki bir kuşak sonra orta halli konuma gelmişler. Ellerinde para ve imkan varken, ellerinde para ve imkan olmayan insanlar gelmiş bu kişileri geçmişler. Bu çok bilindik gerçek hayattan hikayelerdir.

Bu kişilerden sonra gelen kuşaklar bunu başaramayabilirler. Çünkü bu bir karakter meselesi, sabır işi , mücadele yeteneği, vazgeçmeme, fedakarlık, dürüstlük, inançlı olmak. İşte bence bunlar bir girişimciyi gerçek girişimci yaparak zafere ulaştırırlar.

12.11.2013

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder