12 Kasım 2013 Salı

Demir Ticareti

Demir Ticareti

Mevcut durum itibariyle Türkiye, dünyadaki 66 çelik üreten ülke arasında 8. sırada,
Avrupa’daki çelik üreticileri arasında ise Almanya’dan sonra 2. sırada yer almaktadır.
Türkiye, 2012 yılı itibarıyla gerçekleştirilen 35,8 milyon tonluk üretimiyle bir önceki yıla göre
(34,1 milyon ton) ham çelik üretimini % 5,2 arttırmıştır. Kabaca hesap edersek sektörün büyüklüğü 50 milyar dolardır.

Bu açıdan ben yine cebinde parası olanlar için bir iş fikri önereceğim. Demir ticareti.
Son 15 yıllık performansına bakıldığında demir fiyatları bundan  5 yıl kadar önce hızlı bir çıkış yaptı sonra çok hızlı düştü.  O zaman ki 4-5 aylık dönemde demir tüccarları büyük bir zarar gördüler. (s.b)Fakat o dönemi bu son 15 yıldan çıkarırsak demir fiyatlarının istikrarlı bir yükselişinden söz edebiliriz.

Kısacası demire yatırım yaparak para kaybetme riskiniz azdır. Ama her helal kazança olduğu gibi işin zarar boyutu da var. Zaten bu yüzden helal kazanç.

Bu yüzden bir adet vinç, 1500 metrekare yer ve 1 – 2 milyon TL ile bu işe girilebilir. Tabi bu iş için 1 – 2 milyon TL küçük sermayedir. Ama başlanabilir.

Özellikle inşaat demiri nispeten daha kolaydır. Hem de 50 milyarlık pazarın %60’ında inşaat demiri döner.

Hem de bu iş peşindir. Daha fazla kazanmak için güvenilir firmalara vadeli de verilebilir. Ama az sermaye ile girenlere sadece peşin satmalarını tavsiye ederim.

1 yorum:

  1. "Bay Lee Ben (Kredi Görevlisi) ile tanıştırıldığımda, pazara ilk kez ev alıcısı olarak giriyordum. İhtiyaçlarım biraz farklıydı ve bana ön onay mektubumu göndermeden önce birçok sorum vardı , bunun ne anlama geldiği ve nelerin değişebileceği hakkında benimle konuşmak için aradı. Kendisini hemen hemen her saatte e-posta ve kısa mesaj yoluyla bana sundu, çok duyarlı ve bilgiliydi. O da çok açık sözlü, kapanış zamanı ve diğer ayrıntılar açısından beklentilerimin ne olduğunu ona açıkladım. Bu beklentileri karşılayacağını söyledi ama onları aştı. O kadar çabuk kapattım ki emlakçım ve satıcı elbette bu konuda heyecanlandı. Ancak bir alıcı olarak, süreçte kısa ve öz bir şekilde yürümekten memnun oldum. Ön onaydan kapanışa kadar yolculuk o kadar kusursuzdu ve kendimi şanslı sayıyorum çünkü internet hakkında korku hikayeleri duydum. Herhangi bir pazarda kredi arayan herkese bir kredi memuru Ben Lee iletişim e-postası: 247officedept@gmail.com & Whatsapp Numarası: + 1-989-394-3740 öneririm. Her şey elektronik olarak amaca uygun ve güvenli bir şekilde ele alındı ​​:) ”

    YanıtlaSil